Rozwój kompetencji psychospołecznych w ZLZ – komunikacja i współpraca w zespołach weterynaryjnych oparta na metodzie Calgary-Cambridge

Umiejętności miękkie
Rozwój kompetencji psychospołecznych w ZLZ – komunikacja i współpraca w zespołach weterynaryjnych oparta na metodzie Calgary-Cambridge 06 GrudzieńGru 2025 08:00 - 07 GrudzieńGru 2025 17:00

Szczegóły wydarzenia:

Szkolenie jest realizowane w ramach Bazy Usług Rozwojowych na które można uzyskać dofinansowanie nawet do 80%, ale w szkoleniu mogą brać udział również osoby niewystępujące o refundację.

Szkolenie stworzone jest dla:

  •  zespołów lecznic weterynaryjnych: lekarzy weterynarii, techników, recepcjonistów i właścicieli ZLZ
  • menedżerów szukających sposobu na lepszą współpracę, wyższą efektywność i mniejszą rotację w zespole.
  • osób indywidualnych, które są związane z branżą weterynaryjną.

W trakcie szkolenia uczestnicy rozwiną umiejętność skutecznej komunikacji interpersonalnej oraz rozwiązywania konfliktów. Dzięki temu będą potrafili wykorzystać w praktyce elementy metody Calgary-Cambridge, a także rozpoznać typ komunikacyjny rozmówcy. Rozwiną umiejętność rozpoznawania swoich emocji oraz regulowania napięcia i rekcji stresowych.

Program

DZIEŃ 1: ROZWÓJ OSOBISTY i WSPÓŁPRACA W ZESPOLE

    • Czym są kompetencje psychospołeczne i dlaczego mają ogromne znaczenie w pracy zespołowej?
    • Wspólna praca lekarz–technik–recepcja – rola komunikacji wewnątrz zespołu
    • Komunikacja bez przemocy (NVC) i metoda FUKO w praktyce – narzędzie do budowania relacji bez napięć
    • Feedback, który buduje: jak dawać i odbierać informacje zwrotne bez obaw i oporu
    • Planowanie pracy w lecznicy – wspólne cele, podział zadań i dobra organizacja
    • Psychologia relacji – mechanizmy obronne, projekcje, empatia vs. wypalenie
    • Radzenie sobie z emocjami – zarządzanie napięciem i stresem
    • Budowanie odporności psychicznej – jak się wzmacniać, by nie wypalić się zawodowo

DZIEŃ 2: PRACA Z KLIENTEM z wykorzystaniem metody CALGARY-CAMBRIDGE

    • Style komunikacji – poznaj siebie i innych, by lepiej się dogadywać
    • Typologia opiekunów – jak rozpoznać potrzeby i emocje klienta (model DISC)
    • Jak mówić, by zostać zrozumianym i jak słuchać, by naprawdę usłyszeć
    • Metoda Calgary-Cambridge – jak prowadzić konsultację od zbudowania relacji, przez zebranie informacji, po efektywne zakończenie
    • Zarządzanie czasem w gabinecie – komunikacja jako narzędzie porządkowania przebiegu wizyty
    • Rozmowa o kosztach leczenia – jak robić to z empatią i skutecznością
    • Trudne rozmowy: jak prowadzić je z klasą, spokojem i zrozumieniem
    • Mój indywidualny plan rozwoju: co dalej? – refleksja, wnioski i inspiracja do działania

Anna Mikłaszewicz

Anna Mikłaszewicz posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu procesów rozwojowych i edukacyjnych dla różnych grup zawodowych. Od 2022 roku aktywnie angażuje się w rozwój edukacji w branży weterynaryjnej – współpracuje z organizacjami i firmami wspierającymi lekarzy weterynarii i techników weterynarii w rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych, zarządzania zespołem oraz dbania o dobrostan psychiczny. W 2025 roku ukończyła studia podyplomowe „Akademia Trenera” na WSB Merito, gdzie pogłębiła swoją wiedzę i umiejętności w zakresie projektowania i prowadzenia szkoleń, pracy z grupą oraz metodyki uczenia dorosłych.

  • Organizator: Rozwój kompetencji psychospołecznych w ZLZ – komunikacja i współpraca w zespołach weterynaryjnych oparta na metodzie Calgary-Cambridge
Importuj do Kalendarza Google