Szczegóły wydarzenia:
Szkolenie jest realizowane w ramach Bazy Usług Rozwojowych na które można uzyskać dofinansowanie nawet do 80%, ale w szkoleniu mogą brać udział również osoby niewystępujące o refundację.
Szkolenie stworzone jest dla:
- zespołów lecznic weterynaryjnych: lekarzy weterynarii, techników, recepcjonistów i właścicieli ZLZ
- menedżerów szukających sposobu na lepszą współpracę, wyższą efektywność i mniejszą rotację w zespole.
- osób indywidualnych, które są związane z branżą weterynaryjną.
W trakcie szkolenia uczestnicy rozwiną umiejętność skutecznej komunikacji interpersonalnej oraz rozwiązywania konfliktów. Dzięki temu będą potrafili wykorzystać w praktyce elementy metody Calgary-Cambridge, a także rozpoznać typ komunikacyjny rozmówcy. Rozwiną umiejętność rozpoznawania swoich emocji oraz regulowania napięcia i rekcji stresowych.
Program
DZIEŃ 1: ROZWÓJ OSOBISTY i WSPÓŁPRACA W ZESPOLE
-
- Czym są kompetencje psychospołeczne i dlaczego mają ogromne znaczenie w pracy zespołowej?
- Wspólna praca lekarz–technik–recepcja – rola komunikacji wewnątrz zespołu
- Komunikacja bez przemocy (NVC) i metoda FUKO w praktyce – narzędzie do budowania relacji bez napięć
- Feedback, który buduje: jak dawać i odbierać informacje zwrotne bez obaw i oporu
- Planowanie pracy w lecznicy – wspólne cele, podział zadań i dobra organizacja
- Psychologia relacji – mechanizmy obronne, projekcje, empatia vs. wypalenie
- Radzenie sobie z emocjami – zarządzanie napięciem i stresem
- Budowanie odporności psychicznej – jak się wzmacniać, by nie wypalić się zawodowo
DZIEŃ 2: PRACA Z KLIENTEM z wykorzystaniem metody CALGARY-CAMBRIDGE
-
- Style komunikacji – poznaj siebie i innych, by lepiej się dogadywać
- Typologia opiekunów – jak rozpoznać potrzeby i emocje klienta (model DISC)
- Jak mówić, by zostać zrozumianym i jak słuchać, by naprawdę usłyszeć
- Metoda Calgary-Cambridge – jak prowadzić konsultację od zbudowania relacji, przez zebranie informacji, po efektywne zakończenie
- Zarządzanie czasem w gabinecie – komunikacja jako narzędzie porządkowania przebiegu wizyty
- Rozmowa o kosztach leczenia – jak robić to z empatią i skutecznością
- Trudne rozmowy: jak prowadzić je z klasą, spokojem i zrozumieniem
- Mój indywidualny plan rozwoju: co dalej? – refleksja, wnioski i inspiracja do działania
Anna Mikłaszewicz
Anna Mikłaszewicz posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu procesów rozwojowych i edukacyjnych dla różnych grup zawodowych. Od 2022 roku aktywnie angażuje się w rozwój edukacji w branży weterynaryjnej – współpracuje z organizacjami i firmami wspierającymi lekarzy weterynarii i techników weterynarii w rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych, zarządzania zespołem oraz dbania o dobrostan psychiczny. W 2025 roku ukończyła studia podyplomowe „Akademia Trenera” na WSB Merito, gdzie pogłębiła swoją wiedzę i umiejętności w zakresie projektowania i prowadzenia szkoleń, pracy z grupą oraz metodyki uczenia dorosłych.
- Organizator: Rozwój kompetencji psychospołecznych w ZLZ – komunikacja i współpraca w zespołach weterynaryjnych oparta na metodzie Calgary-Cambridge



